środa, 31 października 2012

Tłumaczenie z psiego na nasz język


Tłumaczenie-z-psiego-na-nasz-językPsy, podobnie jak ludzie potrafią się porozumiewać między sobą. Duże znaczenie ma postawa ciała, spojrzenie, pozycja ogona i uszu, ale ważny jest również psi język.Każdym szczeknięciem pies chce nam coś zakomunikować. Ludzie powinni nauczyć się psiego języka, aby lepiej zrozumieć swojego pupila i nie karcić go za szczekanie. Być może chce nam w ten sposób powiedzieć coś ważnego, a może ostrzec przed niebezpieczeństwem.


 Taki mały żarcik.
Pies szczekał na złodzieja, całą noc się trudził;
Obili go nazajutrz, że pana obudził.
Spał smacznie drugiej nocy, złodzieja nie czekał;
Ten dom skradł; psa obili za to, że nie szczekał./ Ignacy Krasicki/

Co oznacza psi język?

HAU
Jedno pojedyncze, głośne szczeknięcie –„ zwróć na mnie uwagę”, „chcę ci coś przekazać”.
Występuje najczęściej, kiedy jesteśmy zajęci innymi sprawami, a piesek siedzący obok nas jednym szczeknięciem daje nam do zrozumienia, że chce się bawić, iść na spacer…
Jedno HAU może oznaczać także „nie podoba mi się to co robisz” np. inny pies nie tak go obwąchuje, dziecko zbyt mocno go przytula.
HAUrrrrrrr Hrrrrrrr Hrrrrrrrr
Szczeknięcie, grubym głosem złączone z powarkiwaniem –„nie zbliżaj się to mój teren”, „nie ruszaj to moja rzecz”, „nie dotykaj mnie, nie mam na to ochoty”. Pies ostrzega w ten sposób każdego zbliżającego się intruza.
HAU HAU HAU HAU HAU
Krótkie szczeknięcia jedno po drugim – „uwaga zbliża się niebezpieczeństwo”. Pies ostrzega swoje stado (rodzinę) o zbliżaniu się kogoś obcego. W miarę zbliżającego się niebezpieczeństwa pies zamienia szczekanie w skowyt. Jest on sygnałem alarmu.
HAU HAU HAU ———–HAU HAU HAU————–HAU HAU HAU——–„chodźcie zobaczyć, dzieje się coś interesującego”.
Pies chce zwrócić uwagę pozostałym członkom stada, że dzieje się coś, czego nie można przeoczyć.
Naprawdę warto nauczyć się psiej mowy, aby nie przeoczyć ważnej wiadomości jaką chce nam przekazać nasz pupil.

Kiss & Hug
sweet_dziewuszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Źródełko

Źródłem moich tekstów jest strona krainapsa.pl