środa, 1 sierpnia 2012

Eutanazja - pożegnanie bez bólu

Nie bój się , tym mi pomożesz ...
Najsmutniejszy moment w życiu człowieka to śmierć bliskiej osoby , a także pupila .
  

Ciężko wybrać  :
Czy skrócić cierpienie psa ?
Czy walczyć o jego życie nawet gdy będzie cierpiał ?




Spokojnie ... Ja dam radę


Otóż lepiej wybrać to pierwsze chociaż najbardziej człowiek wtedy cierpi , gdyż uważa , że przez niego najukochańszy pies umiera , bo w końcu to my o tym decydujemy .
Zazwyczaj weterynarze każą nam zdecydować i pozwalają się pożegnać . Jednak dzieje się tylko tak , gdy pies jest w tak ciężkim stanie , że nie da się go uratować i trzymanie go na lekach nic już nie poprawi .
Jednak , gdy jesteśmy w zakłopotaniu i nie wiemy co zrobić  , warto sobie przypomnieć cudowny cytat Josie Lloyd :
 "Jeśli kogoś kochasz, daj mu wolność "

A także jak w książce pt. " Świat według psa " i tak spotkamy się po śmierci wszyscy w pięknym świecie na dużej łące .
 
Czasami bywa ciężko , ale trzeba sobie poradzić .

 Gdy serce psa po zastrzyku po woli będzie  zatrzymywało swoje bicie nie bójmy się łez śmiało pokażmy , że na naszym pupilu naprawdę nam zależało i to nie była łatwa decyzja . 

Absolutnie nie miejmy do siebie pretensji , gdyż skróciliśmy mu tylko cierpienia , a pies będzie nam jeszcze wdzięczny !
Po śmierci
Po śmierci zgodnie z przepisami można poszukać cmentarza dla zwierząt jednak są one w większych miastach , gdy jest mały pies można jego ciało skremować ( zamienić w popiół )   lub też niezgodnie z prawem zakopać gdzieś na posesji  . Ja wolę te ostatnie ,gdyż czasem w trudnych chwilach można podejść i "porozmawiać z nim " . Pochować można w jakimś cichym miejscu w ogródku , gdzie dzieci nie biegają itp. zasadzić kwiatki ,a psu na pewno się spodoba , że będzie w każdym momencie przy nas  .
Znacznie gorzej może być z dziećmi , gdyż trudno im wytłumaczyć , że pies już nie zaszczeka na powitanie , ale wystarczy powiedzieć : w życiu jest taki moment ,gdy wszystko przestaje być ważne i odchodzimy ze świata ,ale przechodzimy do nieba gdzie nie jest źle , a po śmierci każdy się tam spotka .Z czasem dziecko zrozumie , a także może pójść w miejsce pochówku i pomodlić się za niego .


Ja tylko śpię
Dlatego powinniśmy cieszyć się każdą chwilą z psem i poświęcać wolne chwile tylko mu , bo każdy przyjaciel to skarb nie zależnie czy mówi , czy nie  ,  bo i tak nas rozumie , może nas pocałować i przytulić na pocieszenie . Pies przez swoje całe życie może nas wiele nauczyć i to nie tylko zabierz mnie na spacer , ale znacznie droższe lekcje .

Coś dla tych , którzy nie wiedzą co to eutanazja :
Eutanazja ( z gre. " dobra śmierć " ) przyspieszenie lub niezapobieganie śmierci w celu skrócenia cierpień chorego człowieka lub zwierzęcia . U zwierząt jest to zastrzyk , który zapobiega pracy serca  .

Miłego wieczoru ! :)

Kiss & Hug
sweet_dziewuszka

5 komentarzy:

  1. Oooo jakie słodkie pieski :D Jak to dobrze że jest jeszcze kroś kto pamięta o tych stworzeniach;D Fajny blog wejdź do mnie zapisz się do obserwatorów tak jak ja u ciebie i zadaj mi kilka pytań mogą dotyczyć wszystkiego ;D http://kolorowa798.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. OMG.. no normalnie się poryczałam ;'), przypomniała mi się moja suczka, jamniczka.. miała 12 lat jak umarła ;(

    http://dziewczynawokularach.blog.pl/

    zapraszam na mojego bloga również o zwierzakach ale i o modzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pożegnaliśmy naszego czarnego podpalanego domowego bardzo sympatycznego i pięknego 12-latka Owczarka niemieckiego długowłosego Dikusia który przez całe swoje życie umilał naszą posesję i dawał nam radość. Lekarz weterynarii ratował go przez kilka dni ale widzieliśmy że jednak musi się stać dla nas najgorsze - On bardzo cierpiał i tego nie okazywał (nowotwór jamy brzusznej+duże kłopoty z chodzeniem) .Przy eutanazji byłem ja sam z lekarzem, zadecydowałem ja z córką a 5-co letnia bystra wnuczunia miała powiedziane od Córki że Dikusia już nie zobaczy bo odszedł do...... ...Ktoś jeżeli coś podobnego przeżył ostatnio to zrozumie ...........czaś podobno goi ...y

    OdpowiedzUsuń
  4. DICK W-c Straszewska +++++++++++++++++++++++++++++++++++)02.06.2014rok

    OdpowiedzUsuń

Źródełko

Źródłem moich tekstów jest strona krainapsa.pl